NUTRIMAGAZÍN

...vše co potřebujete vědět o výživě a potravinách

TOP 5 potravin pro podporu imunity

TOP 5 potravin pro podporu imunity

Podzim je obvykle nejrizikovějším obdobím k „chytnutí bacila“. Nejčastěji se proto potýkáme s nachlazením, rýmou (chudáci muži), či hůře chřipkou nebo angínou.

S nástupem studeného počasí se proto více než kdy jindy spoléhám na potraviny, které mají schopnost podpořit imunitu a obranyschopnost organismu.

Pokud u nás nemoc přece jenom propukne, mohou alespoň zmírnit její průběh. Úplné vyléčení se obvykle neobejde bez teplé peřiny, klidu a postele.

Vzhledem k tomu, že příliš nevěřím na „zázraky farmaceutického průmyslu“, představím vám své pomocníky, které jistě dobře znáte. Zdvojnásobte proto obvyklé dávky a nedovolte, aby Vás to letos skolilo 🙂

Ovoce s vysokým obsahem vitamínu C

Řeč je hlavně o citrónu a citrusových plodech. Citronová šťáva je díky vysokému obsahu vitamínu C ideálním spolubojovníkem proti nachlazení. Dalším benefitem je podpora trávení a nastartování metabolismu. O pozitivech pití vody s citronem si můžete více přečíst v článku 6 důvodů proč pít vodu s citronem.

citron

Česnek

O pozitivních účincích česneku na lidské zdraví se ví již od pradávna. Látka salicin sice nedělá z česneku zrovna nejlepšího parťákla na schůzku či rande, o to více ale pomáhá chránit naši imunitu. Česnek dále obsahuje vitamin A, B, E, vápník, jód či selen, které rovněž působí pozitivně na obranyschopnost organismu. Pro prevenci, rozbíhající se bolest v krku nebo pocit, že na nás „něco leze“, je dobré sníst během dne minimálně 2 stroužky syrového česneku.

česnek

Cibule

Další ze zástupců „voňavých“ bojovníků proti onemocnění. Cibule má antibakteriální účinky, pomáhá při infekcích dýchacích cest, kašli či bolesti v krku.

Doma máme „zaručený recept“ na zastavení počáteční fáze nachlazení – vymačkat šťávu z cibule (či ještě lépe rozdrtit), přidat med, slivovici a popíjet teplé (se slivovicí to nepřežeňte :-)). Sice tedy žádná mňamka, ale opravdu to pomáhá

cibule

Zázvor

Další tutovka v boji s nachlazením. Tento kořen je přímo natřískaný vitaminy, minerály a esenciálními oleji, které mu propůjčují jeho nezaměnitelné aroma. Působí protizánětlivě, podporuje imunitu a slouží jako prevence proti vzniku a šíření onemocnění. Další plusem v boji proti onemocnění je jeho prohřívací schopnost. Zkrátka lepší než 10 paralenů!

Kysané zelí a fermentované a fermentované potraviny

Kysané zelí je naprostou špičkou v obsahu vitamínů (především obsahuje vysoký obsah vitaminu C, E, a také vitaminy B a A). Věděli o tom také naši předkové, kteří díky fermentovaným potravinám v podstatě přežívali zimu.

Z hlediska ochrany našeho zdraví je důležité zmínit také vysoký obsah probiotických bakterií. Tyto bakterie ve střevech tvoří obranné látky a tím podporují naši imunitu. Věděli jste, že trávicí soustava je nejvýznamnějším imunitním orgánem našeho těla?

kysané zelí

Sečteno a podtrženo – pokud na vás něco leze dejte si cibulku s česnekem, zázvorový čaj s citronem a zelí (ideálně ne všechno najednou). Určitě se za chvilku budete cítit lépe :-).

imunita

NUTRIMAGAZÍN NA INSTAGRAMU

Sledujte náš příběh